03 jul

Nieuw sociaal plan TU Delft

Hoewel het College van Bestuur en de vier vakbonden aan de TU Delft het onderling al eens waren over het nieuwe sociaal plan, moest de Belastingdienst er nog een stempel ter goedkeuring op zetten. Dit is een gebruikelijke procedure als er zaken wijzigen. Op maandag 7 juli 2014 zullen de bonden en het CvB het nieuwe sociaal plan TU Delft ondertekenen. Je bent van harte welkom om op deze vergadering aanwezig te zijn .

Het nieuwe sociaal plan, met de looptijd van 1 april 2014 tot 1 januari 2016 is van toepassing op alle reorganisaties die aan de TU Delft zullen plaatsvinden. Op de herijkingsoperatie van de TU Delft, en voor de reorganisaties van de faculteit IO (Design Engineering) en UD zijn echter nog de oude sociale plannen van toepassing. Welke plannen precies voor die reorganisatie gelden staat uitgebreid op de website van de TU Delft.

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van de Abvakabo die op 11 maart 2014 plaatsvond, is er een ledenraadpleging geweest over het sociaal plan. De Abvakabo-FNV heeft, evenals de andere vakbonden, ingestemd. De presentatie met de wijzigingen van het sociaal plan kun je zo spoedig mogelijk hier nalezen.