30 jan

Nieuw in 2018: Ledenplatform en trainingen

Training en cursussen

De FNV TU Delft biedt vanaf 2018 de kaderleden (actieve leden in de OR, OdC’s en de BBLG) cursussen/trainingen aan. Deelnemen kost je alleen tijd. Het zou mogelijk moeten zijn om voor de FNV-cursussen ontwikkelingsdagen te gebruiken. Je kunt jouw verlofdagen dan gebruiken voor andere zaken dan cursussen.

Ledenplatform

In 2017 heeft de FNV TU Delft een ledenpeiling gehouden over themabijeenkomsten. We vroegen of je hier in geïnteresseerd bent (en in welke onderwerpen) of helemaal niet. Slechts 11% had geen interesse. Van de deelnemers aan de enquête had maar liefst 38% behoefte aan een themabijeenkomst over pensioenen.

En ja, er speelt veel op pensioengebied. Denk bijvoorbeeld aan het afschaffen van de Anw-compensatie. Op aandringen van de vakbonden heeft het ABP de beslissingstermijn om je hiervoor te verzekeren uitgesteld naar 1 mei 2018. Een van de onderdelen van ons Ledenplatform is dan ook een themabijeenkomst over pensioenen.

Houd je mailbox en onze website in de gaten. We werken hard om het programma rond te krijgen en we informeren je zo snel mogelijk. Ook je collega’s die geen FNV-lid zijn, zijn welkom op de themabijeenkomst!