28 feb

FNV Ledenplatform op 20 maart 2018

Het FNV Ledenplatform is een informatieve netwerkbijeenkomst van de FNV TU Delft. De bijeenkomst vindt plaats op 20 maart 2018 (11.00-13.45 uur) in commissiekamer 3 van de Aula Congrescentrum TU Delft. Doelgroep: FNV-leden en medewerkers van de TU Delft.

Wat staat op het programma?

• Besloten onderdeel (alleen voor leden van de FNV Overheid)
      Benoemen bestuursleden, vaststellen jaarrekening en jaarverslag over 2017. We streven ernaar om dit zo kort mogelijk te houden zodat er veel tijd is voor de andere programma-onderdelen.
    • Cao-update
      De CAO-NU loopt tot en met 30 juni 2018. De cao-onderhandelingen voor een nieuwe cao zijn in volle gang. Het is de bedoeling dat de nieuwe CAO-NU deels tot stand komt via co-creatie. Benieuwd of er iets in de plaats komt van de vervallen leeftijdsuren? Onze cao-onderhandelaar vertelt je er graag meer over.
    • “Help! Heb ik straks een pensioengat in mijn hand?”
      In november vorig jaar hebben we aan onze leden gevraagd over welke onderwerpen zij meer zouden willen weten. Uit de enquête (die door 63 leden is ingevuld) bleek dat zij behoefte hebben om meer te weten over het pensioen. Op het Ledenplatform willen we ingaan op pensioenvragen en-dilemma’s voor jong en oud. Na de bijeenkomst weet jij bijvoorbeeld wat  later de gevolgen van je pensioenuitkering kunnen zijn als je:

• veel flexibele contracten gehad hebt
      • een tenure track in het buitenland gedaan hebt
      • een tijd werkloos geweest bent
      • je in deeltijd wil/bent gaan werken
      • te maken krijgt met een echtscheiding
      • je met vervroegd pensioen wil gaan

Naar onze mening hebben we een programma dat voor een breed publiek nuttig en interessant is. Na het besloten onderdeel zijn daarom geïnteresseerden die geen lid zijn van de FNV Overheid welkom. Deel deze informatie met je collega’s zodat zij ook kunnen aanschuiven!

Meer informatie & aanmelden

Je kunt hier de agenda downloaden. Er zijn geen deelnamekosten aan de bijeenkomst verbonden. De FNV TU Delft regelt de broodjes. Als je een lunch wil, dan graag registreren vóór 19 maart. Je hoeft de bevestiging van je registratie niet mee te nemen naar de bijeenkomst.