05 nov

Sporten helpt ook tegen werkstress!

Week van de werkstress

Bewegen is goed voor je. Daarom organiseert de FNV TU Delft opnieuw de workshop Mindgym, sportschool voor je geest. Op veler verzoek!

Mindgym, sportschool voor je geest

Doe mee aan onze work-out Mindgym met Wouter de Jong

Je kunt nog meedoen!

Er is nog plaats. En je kunt je nog aanmelden. Maar let op: de registratietool sluit op woensdag 6 november. Als je mee wil doen dan moet je dus snel reageren.

Na afloop van de workshop regelen we een ontspannende borrel. Gezellig nog even napraten met elkaar.

Meer informatie

Je kunt meer informatie vinden van de work-out Mindgym, sportschool voor je geest op de website.

Spreektaal

De spreektaal van deze work-out is Nederlands.

Wanneer & Waar?

Teaching Lab (gebouw 32a)
Forumzaal
Donderdag 14 november 2019
15.00-16.30 uur

01 okt

We moeten “WNRA proof” worden

Inleiding

Op 1 januari 2020 treedt de Wet Normalisering Rechtspositie Ambtenaren (WNRA) in werking. De belangrijkste gevolgen van deze wet zijn dat de arbeidsrechtelijke (rechts-)positie van ambtenaren gelijk zal worden aan die van werknemers in het bedrijfsleven.

Wat gaat veranderen?

De medewerkers aan openbare universiteiten vallen vanaf 1 januari 2020 niet meer onder het ambtenarenrecht, maar onder het arbeidsrecht van het Burgerlijk Wetboek (BW). Voor de invoering van de WNRA moeten de universiteiten verschillende wetten, regelingen en overeenkomsten aanpassen. Zo ook de CAO-NU.

Aanpak TU Delft

Ook aan de TU Delft moeten heel wat regelingen aangepast worden. Welke regelingen we zoal bedoelen? Je kunt denken aan: flexibele arbeidstijden, IKA, R&O, vergoeding dienstreizen, ongewenst gedrag. In al deze regelingen staan nu verwijzingen naar het Ambtenarenrecht, die moeten omgezet worden naar het Burgelijk Wetboek.

Het overleg over de omzetting naar WNRA gebeurt zowel in de Ondernemingsraad als in het Lokaal Overleg (LO). Beide gremiums moeten uiteindelijk ook instemmen met de definitieve regelingen. De overleggen over het aanpassen van de TU-regelingen zijn al in mei 2019 begonnen. Een aantal regelingen is dus al “WNRA-proof”gemaakt.

Infographic downloaden

Download hier onze infographic over WNRA.

30 aug

Ware Opening academisch jaar

WOinActie, FNV, VAWO en LSVb voeren actie tegen de bedreiging voor de wetenschap en het universitair onderwijs in Nederland. Zij organiseren daarom op maandag 2 september 2019 de Ware Opening van het Academisch Jaar in Leiden.