14 mrt

FNV-bijeenkomst “Mijn pensioen” op 5 april

Pensioen

Pensioen onder druk

Op dinsdag 5 april 2016 organiseert FNV TU Delft een bijeenkomst waarin je al je vragen over je pensioen kunt stellen aan Jan Willem Dieten, pensioendeskundige bij FNV. Voorafgaand aan deze bijeenkomst vindt de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering van FNV TU Delft plaats. Dit onderdeel (ALV) is alleen voor FNV-leden.

Waar gaat de FNV-bijeenkomst “Mijn pensioen” over?

Je hebt recent in de media wel eens wat gelezen of gehoord over pensioenen. Zoals bijvoorbeeld op 4 maart 2016. Toen schreef De Telegraaf dat de dekkingsgraad pensioenfonds ABP verder daalt. Op 20 januari 2016 schreef NU.NL dat pensioenfondsen af willen van uitkeringsbeloften. En op 16 maart 2016 waarschuwt De Volkskrant dat ruim zeven miljoen medewerkers en gepensioneerden er rekening mee moeten houden dat hun pensioen in 2017 wordt verlaagd. Als universiteitsmedewerker ben je automatisch lid van ABP. Wat betekent dat soort berichten nu precies? Of liever gezegd, wat voor impact heeft “een kleine premieverhoging” op jouw pensioen?

Meer weten?

Heb jij pensioenvragen? Kom dan op 5 april naar de bijeenkomst “Mijn pensioen”.

11.45 – 12.30 uur Algemene LedenVergadering (alleen voor FNV-leden)
12.30 – 14.00 uur Bijeenkomst “Mijn Pensioen”

Locatie: faculteit CiTG (gebouw 23), lectureroom 02.110 (Noordkant bedrijfsartsen), Stevinweg 1, 2628 CN Delft.

Let op: De ALV is alleen voor leden toegankelijk. De pensioenbijeenkomst is voor alle medewerkers toegankelijk en start vanaf 12.30 uur.