Lid worden

Om goede arbeidsvoorwaarden voor werknemers te kunnen blijven garanderen is een sterke vakbond noodzakelijk.

Een sterke bond is in staat om daadkrachtig op te treden op cruciale momenten. Daaraan moeten we blijven bouwen. Dat doen we met elkaar. En vooral voor elkaar. Maar altijd samen. Elk lidmaatschap draagt hieraan bij.

Voor betere arbeidsvoorwaarden.
Jouw arbeidsvoorwaarden.

Ik word NU lid van de FNV

en betaal eenmalig € 25 voor de eerste vier maanden!

Geef mij goede arbeidsvoorwaarden!

Sterke vakbond in 2019

Pensioenakkoord bereikt

Na maar liefst 12 jaar (moeizaam) onderhandelen was er eindelijk een pensioenakkoord. Het pensioenstelsel gaat op de schop. Dankzij het pensioenakkoord kunnen heel veel mensen eerder stoppen met werken. De AOW-leeftijd stijgt namelijk een stuk minder snel dan het kabinet eerder wilde. Dat onderdeel hebben we nu alvast afgetikt. De rest van het pensioenakkoord werken we uit met het kabinet, de werkgevers en de andere vakbonden.
Samen maken we verschil!

Weg met de onderfinanciering WO!

De regering heeft plannen om zo’n 100 miljoen euro van alfa-, gamma- en medische wetenschappen weg te trekken en te investeren in bèta- en techniekstudies. Dit is desastreus voor alle algemene universiteiten. Het kabinet moet meer investeren in wetenschappelijk onderwijs en onderzoek, niet besparen bij de ene tak en dit investeren in de andere. Alle wetenschapsgebieden kampen met serieuze onder-financiering.
Meer investeren in hoger onderwijs